Stäppsalvia


Min dotter har några stäppsalvior i kruka samplanterade med några andra litet lägre blommor. Stäppsalviorna är så resliga och otroligt vackra i färgen. Där är mängder med knoppar, som kommer att slå ut och räcka hela sommaren.

Den ljusrosa färgen tillsammans med den vinröda bakgrunden på stängeln är så vackert ihop. Det är nog mina favoritfärger näst efter lila. Jag skulle mycket väl kunna tänka mig en stäppsalvia framöver. Det blir nog en sådan nästa år för min del.

Igår träffade jag en väninna från Arjeplog, som var på semesterbesök här i Östersundstrakten. Vi bestämde att träffas på middag på ett hotell och hon tog med sig hela familjen. Jag blev nästan tårögd när vi träffades. Oh, så roligt det var!!! Hon har två pojkar i barnbarnens ålder, sådär 9-10 år, trevliga killar att prata med, men litet svårt att sitta still när servicen på hotellet var väääääldigt seg. Jag hade inte tidigare träffat hennes man, bara sett honom på kort. Att åter igen få lyssna på Arjeplogmåle´ när han pratade var en ren fröjd för hjärtat. Efter maten följde jag med till deras stuga och tog en kopp kaffe med litet småprat. Min kväll var helt underbar tillsammans med en väldigt trevlig familj!

Idag ska jag på födelsekalas. Min dotter fyllde år igår, men då var hon och familjen på resande fot från Arjeplog och hem igen, vilket i stort sett tar hela dagen. Idag ska jag uppvakta henne och även träffa mina små igen. Härligt!

Hoppas ni får en riktigt bra onsdag!

 

~ av Ingegerd på 13 juli 2011.

Kommentera

 
