Grattis på födelsedagen


Födelsedagsblommor

Hur gör man egentligen när man ska fira någons födelsedag, när födelsedagsbarnet redan är i Himlen? Som när ett barnbarn redan hamnat i Himlen och fyller tolv år? Ja, paket och tårta är ju inte att tänka på. Det får bli en hälsning via cyberspace! I dessa Internettider finns det nog en öppen linje till Himlen. Jag måste prova!

Skogsklöver

”Kära, lilla älskade vän, mitt Hjärtebarnbarn! Jag skickar massor med födelsedagsgratulationer och kramar på din tolvårsdag. Jag hoppas innerligt att du firar med dina små vänner där uppe. Vi vet ju att ni är så många, som svävat upp från era familjer alldeles för tidigt. Du är så oändligt saknad och älskad! Tro inte att vi glömt dig för det har vi inte. Vi pratar om dig då och då, ibland dagligen.

Vitmåra

Din mamma, pappa och dina syskon är på väg till Arjeplog idag för att hälsa på dig. Dom kommer i eftermiddag och ska göra sommarfint på din grav. Jag har också bett dina syskon att klappa din gravsten och hälsa från mig, eftersom jag inte följer med. Jag har plockat blommor åt dig och ställt bredvid ditt foto här hos mig. Jag har också tänt ljuset i din åkerbärslykta och ljuset ska brinna hela dagen. Jag brukar ju plocka vilda blommor och sätta på din grav när vi bodde i Arjeplog. Dagens bukett består av skogsklöver, vitmåra, gulsporre och det doftar så gott i hela lägenheten. Jag har också tänt en annan lykta med ett doftljus, som jag tycker så mycket om. Jag ska fara till minneslunden och sätta några blommor där också, för jag vet ju att du finns överallt.

Som du vet har jag fler barnbarn, men inget av dom ersätter dig! Nej, aldrig! Du är så saknad och älskad för din egen skull och det kommer alltid att saknas en underbar kille i min barnbarnskara. En gång ska du och jag ta igen förlorad tid, jag blir ju mormor i Himlen också. Tids nog ses vi igen!

Kram på dig, min Älskling!

Mormor!”

En sån här dag känns det litet tungt. Inte nog med att vi saknar födelsedagsbarnet så oändligt mycket, det regnar ordentligt ute. Jag önskar att solen hade lyst på hjärtebarnbarnets födelsedag. Jag ska sätta några rosor åt honom vid minneslunden här i närheten. Där är så vackert med en liten damm och en fontän, som porlar stilla.

Jag önskar er alla en skön fredag och helg!

~ av Ingegerd på 08 juli 2011.

6 svar to “Grattis på födelsedagen”

  1. Kram!!!!!!!

  2. Inget gör ondare än att förlora någon. Smärtan lever kvar länge men klingar av med tiden men aldrig helt. En stor kram. /L

  3. Stor kram på er hela familjen, jag blev verkligen rörd till tårar när jag läste dina ord, väldigt fint skrivet!

Kommentera

 
