Litet lantligt


Välkommen in i kyrkan

Jag bor i en mindre ort, som är mera landet än sta´n! Och jag älskar det! Jag kan inte tänka mig att bo i Stockholm igen, fast jag bott där i drygt 60 år. Nej, här är det stilla och lugnt, ingen stress, inte så mycket folk och väldigt vackra omgivningar. Och vilda orkidéer!

Cirklar

Gräsmattan bakom församlingsgården är klippt i cirklar och det ser så fint ut. Som om någon lagt ner litet extra omtanke, kanske! Och utsikten därifrån är väldigt vacker!

Pyntad busshållplats

Varför inte pynta en busshållplats, så den ser litet mera välkomnande ut? Bara tanken känns så skön, att någon tänker på den också.

Vila

Strax nedanför kyrkan står detta lilla hus, som jag inte vet vad det kan ha använts till, men det står en soffa på ”verandan” och inbjuder till vila och eller kanske väntan!

Levande även om denna lada inte är i bruk längre

Här finns levande lantbruk runt omkring. Det gläder mig att folk fortfarande vågar sig på att vara ”bönder” och nyttja markerna och ta hand om skörden. Det finns gott om gårdar här omkring. Många, många jobbar med att göra riktig mat av superfina råvaror och dom är så stolta över det. Östersund är Sveriges mathuvudstad i år och själarna, som jobbar med detta, är oängligt många, bl a min svärson, som i sommar lagar god mat på ett hem för äldre personer. Där är det inte något fusk med maten och råvarorna är lokala så långt det är möjligt och av hög klass.

Igår var det väldans varmt ute, men, ack, så skönt! Är det sommar och soligt ska man väl svettas och inte gnälla! Det känns som om det kan bli likadant idag och jag njuter! Måtte det hålla i sig ett tag till!

Jag hoppas ni alla får en underbar torsdag!

~ av Ingegerd på 07 juli 2011.

Kommentera

 
