Blå surfinia


Jag har en blå surfinia på balkongen. Den heter ”Picotee Blue”. Vacker, eller hur? Den hängde från början i sin ampel i ståltråd från balkongen ovanför, men med det eviga blåsandet här runt Storsjön, tog jag av ampeltillbehöret och satte krukan på en piedestal i stället. Jag kunde inte ha blomman svängande för fullt i vinden med risk för att den skulle falla ner. Jag har inte sett en blå surfinia tidigare, men varför inte. Jag tycker den är strålande vacker och den blommar som en tok.

Här är en närbild av blommorna. Blommorna är riktigt många, men jag tror att dom kan bli ännu fler längre fram i sommar. Den dricker mycket vatten, så jag vattnar den rätt ofta.

Idag ska alla barnbarnen vara här igen, men nu börjar jag bli tämligen less på allt kladdande och smulor överallt. Det är sista dagen dom är här – på måndag börjar mammas semester. Eftersom deras pappa jobbar i stort sett hela sommaren kommer jag och min dotter att vara en hel del tillsammans med barnen. Vi kommer att se varandra en hel del ändå. Men jag uppskattar att jag ska återställa mitt hem och försöka hålla det någorlunda hädanefter.

Efter ett par dagar med strålande varmt och vackert väder drar nu gråa moln in över Storsjön. Det är också betydligt svalare. I och för sig är det skönt att slippa känna att man är på väg att smälta av värmen framåt eftermiddagen. Men allra helst vill jag ha strålande sommar med massor med värme och på sätt och vis är det en härlig känsla att nästan smälta framåt kvällningen.

Jag önskar er alla en trevlig fredag!

 

~ av Ingegerd på 01 juli 2011.

Kommentera

 
