Mossflox


Jag har inte bara hela naturen att fotografera detaljer ifrån. Jag har också min dotters trädgård, som ännu är relativt blygsam, då hon inte bott där så länge. Hon pysslar med sin trädgård då och då och jag tror att hennes trädgård kommer att bli mycket vackrare med tiden. Hon funderar och planerar en hel del inför framtiden.

Här är ett foto på hennes nyinköpta mossflox, som jag tycker är helt underbar. Jag har inte tidigare sett dessa färger på mossflox tidigare, men det är ju en första gång för allt här i världen. Plantan har redan vuxit till sig ganska ordentligt och kommer säkert att inkräkta på sina grannar.

Idag är det strålande väder här. Jag har skaffat ett nytt filter till kameran, så nu måste jag ut igen för att se vad jag kan göra med det. Jag är fylld av förväntan för jag är inte helt nöjd med mina foton. Detta filter kommer att hjälpa mig en liten bit på väg.

Det är barnbarnfritt idag! Jag ska ställa mitt hem i ordning igen, jag ska fara och handla och sedan är det solen som gäller. Det är kanske mest min själ, som behöver solen och det goa ljuset. Som vi alla vet behöver inte själva kroppen så mycket sol, men jag måste ju erkänna att jag blir litet snyggare om jag har en aning solbränna. Jag brukar sola försiktigt, men litet färg vill jag gärna ha!

Jag önskar er alla en härlig onsdag!

 

~ av Ingegerd på 29 juni 2011.

Kommentera

 
