Alpmartorn


Jag har en alpmartorn i en kruka på balkongen. Jag tycker att blommorna är så vackra och detaljrika. Jag har aldrig tidigare haft en sådan, varken på balkongen eller i en trädgård. Jag gillar verkligen den stålblå färgen, som den får när den ”blommar”. Ja, jag trodde nog att dom där små blommorna på ”kotten” i mitten skulle slå ut. Jag har googlat och tittat på foton, men alla ser ut så här.

Många vackra detaljer

Flera på G

Det kommer sidoskott med knoppar på den stora stängeln och så kommer det flera sidoskott nerifrån på plantan jag köpte, också med knoppar. Det ser ut som om ännu fler små skott kommer nerifrån roten.

Vädret är fint med klar himmel och varmt. Jo, det är litet blåsigt också. Idag kommer alla barnbarn hit. Först kommer lille M-x. Dom andra två kommer när sommarlovsmorgon på TV är slut. Vi ska fika, äta lunch och fara till badet på eftermiddagen och ta fika med oss. Jag har aldrig träffat barn som älskar att fika så mycket.

Jag önskar er alla en mysig tisdag!

 

~ av Ingegerd på 28 juni 2011.

Kommentera

 
