Gökblomster


På ängen vid vårdcentralen hittade jag även en mängd rosa blommor, som jag först inte visste namnet på. Dom var på väg att vara överblommade, men jag lyckades få några hyfsade foton ändå. Dom växte dels en och en, dels i stora grupper. Naturligtvis blåste det samtidigt och att få en skarpt foto just då är litet tålamodsprövande. Det blir många foton, som jag slänger när jag väl ser dom i datorn.

Som vanligt blev det en del bläddrande i min stora flora och jag fann att det var gökblomster. Gökblomster växter på fuktiga ängar och det var det här minsann. Det nästan kippade under fötterna. Det var första gången för mig att se gökblomster. Jag blir så lycklig över varje ny blomma har hittar.

Vädret på igår på midsommarafton var rent bedrövligt. Det blåste och ösregnade hela förmiddagen och en bit in på eftermiddagen. Jag for en kort tur till affären för att köpa jordgubbar med både regnkappa, paraply och bil och blev ändå tämligen blöt. Då tänkte jag att jag inte ens ville äta sill med detta eländiga väder utanför fönstrena. Vädret var inte det minsta midsommarlikt. Eller kanske var det det, trots allt?

Jag fortsatte igår att leka med att förvränga foton. Nej, inga blomsterfoton är förvrängda, dom är som dom är när dom kommer ut ur kameran, utan foton jag tagit på föremål här hemma. En del foton blir ganska häftiga och jag kan nog tänka mig att göra någon förstoring och sätta upp här hemma. Jag ska fundera färdigt först, så får jag se hur det blir.

Vädret idag blir ungefär detsamma som igår. Det är visserligen uppehåll just nu, men litet blåsigt och väldigt grått. Och bara +9 grader. Undrar just om det blir någon kamerapromenad idag!

Jag hoppas solen lyser på er!

 

~ av Ingegerd på 25 juni 2011.

Kommentera

 
