En liten fjäril


Idag blir det en liten fjäril på fotot! Jag var i guckuskogen och gick runt för några dagar sedan. Då såg jag en liten fjäril på en majviva en bit bort, tog foto och tänkte väl att det inte skulle bli något särskilt. När jag så beskar fotot en del så syntes fjärilen rätt bra med alla sina detaljer (klicka på fotot så syns det bättre). Fotot är taget med makroobjektivet på säkert tre meters avstånd. Tänk, ibland har man tur!

I övrigt passar jag mest barn nu. M-a, dotterdottern, har varit här några dagar och idag är båda pojkarna här. Vi röjer ut gamla trasiga leksaker, babyleksaker och diverse andra saker, som mest stått och blivit dammigt. Mitt Fisher-Price garage och dockhus åker ner i källaren för ingen använder det längre. Här är faktiskt rätt trångt ändå. Ska bli så skönt att städa när det är klart!

Vädret är grått, men det regnar inte. Ännu! Snart ska M-x iväg på fotbollsskola. Under tiden ska M-s ta ett bad för sig själv och jag fixa ugnspannkaka. Så ska M-x hämtas och vi äter tillsammans. Jag får nog den här dagen att gå också, men det blir nog inte så många foton tagna!

Ha det så gott i sommaren!

~ av Ingegerd på 16 juni 2011.

Kommentera

 
