Den rosa apeln


När jag förra året den 13 juni kom in på gården här för första gången beundrade jag denna apel, som blommade som allra bäst. Jag kom för första gången till min nya lägenhet och min nya hemtrakt från Arjeplog. Vår innergård är så vacker och välskött och jag tyckte verkligen att jag hamnat rätt. Solljuset på fotot här ovan ger inte apeln rättvisa, den rosa färgen är så stark. Så kan det väl bli när man inte är mästerfotograf.

Så här underbara är blommorna på nära håll. Det är blommor i tusental med en stark rosa färg och litet ljusare ton inuti. Jag är helt fascinerad. Visst är det vackert!?

Här är ett foto riktigt close up! Fotona är tagna för några dagar sedan. I morgon har jag bott här i ett år och i år är apeln redan överblommad. Tidsramar håller inte i naturen. Det jag fotograferade förra året ett visst datum gäller troligen inte ett annat år. Jag tycker att apeln är helt underbar!

Igår for jag med dotterns familj till ett bad vid Locknesjön inte långt härifrån. Jag hade fixat försenat Mors Dags-fika med bullar och kladdkakemuffins, kaffe och juice. När det var Mors Dag mådde jag som sämst med lunginflammationen någon bjöd mig på här med feber, snuva och ont i bröstet. Den gick förvånansvärt fort över och jag har bara litet hosta kvar, men är pigg i övrigt. Eftermiddagen var helt underbar med sol och värme, kaffe och dopp och väldigt trevligt sällskap.

Idag är det barnfritt. Jag har litet att pyssla med här inne och så blir det nog en sväng med kameran också. I morgon kommer dotterdottern hit igen som dagbarn under veckan. Mysigt!

Jag önskar er alla en riktigt härlig söndag!

 

~ av Ingegerd på 12 juni 2011.

3 svar to “Den rosa apeln”

  1. Härligt med en fin innergård. Det har vi här också med vackra träd, blommor och gångar.
    Det är aldrig lätt att fota i solljus, det blir ofta så hårda kontraster då. Men ibland kan man ju inte låta bli ändå.
    Här slutar inte skolorna förrän på onsdag, då ska vi gå på barnbarnens avslutning.

    Ha en fin vecka som dagmamma 🙂

  2. Oj vad roligt! Var badade ni någonstans? Det finns ju några ställen runt sjön!

    • Har inte en aning om vad det hette, men vi for igenom Loke och bortåt en bit. Grässtrand och en liten brygga. Det fanns toa och hytter där också! Jättefint!

Kommentera

 
