Mörkblå iris


Jag har nog tidigare berättat om den välskötta lilla innergården vi har mellan husen. Vid varje port finns rabatter med både det ena och det andra i. Somligt är på väg, annat kommer litet senare. Denna lilla iris är så vacker med sin mörkblå färg. Den är inte så hög, bara runt 30 cm. Där växer flera stycken, men ännu är bara en enda utslagen. Jag tror aldrig att jag har bott vid en så vacker innergård. Här finns också två vildapelträd, som är översållade med knoppar och som i blåsvädret igår precis började slå ut. Helt otroligt vackra! Idag ska jag försöka få fina foton på blommorna!

Min förkylning/lunginflammation har nog vänt och jag har blivit litet bättre. Jag har inte tagit någon penicillin. Jag fick nog penicillinen mest för att läkaren var rädd för följdsjukdomar på en äldre människa. Igår var jag litet piggare och det blev faktiskt litet städat här inne för första gången på nästan en vecka. Jag hade tänkt fara till guckuskorna igen igår, men insåg att det skulle bli omöjligt att fotografera i blåsten så jag tar det idag i stället.

Idag ska jag ut med kameran en stund igen. Orken räcker kanske inte för flera timmar, men en kort sväng blir det i alla fall.

 

~ av Ingegerd på 05 juni 2011.

Kommentera

 
