Inte vad jag vill


Häromdagen när jag med svett och möda tog mig till mataffären köpte jag en blombukett. Jag kände på mig att det inte skulle bli några naturpromenader på ett tag och jag ville ändå ha något att fotografera. Det fanns billiga morsdagsbuketter så jag valde en sådan. I buketten fanns dessa ljusa kryssantemum, två cerisefärgade gerbera och en jättelök. Egentligen köpte jag buketten för jättelöken, som också kallas Allium. Jag skulle mycket väl kunna tänka mig en sådan på balkongen.

Egentligen vill jag inte fotografera färdiga buketter nu. Jag vill strosa ute i naturen och se vad jag kan hitta. Det händer ju så mycket nu och jag vill inte missa nånting.

Jag börjar få fint på balkongen med en hel del olika blommor. Idag ska jag med dottern och alla barnbarnen till en handelsträdgård och se vad vi kan hitta. Jag har några krukor till jag vill fylla med något vackert. Jag vill gärna ha paradisblomster. Jag tycker dom är otroligt vackra. Jag vill gärna också ha en mörkcerise rosenskära att plantera tillsammans med den ljusrosa jag redan har. Nåja, vi får väl se vad vi får tag på.

Vädret är rätt soligt och skönt här i Östersundstrakten. En riktigt fin dag att pyssla med blommor på. Måtte bara min förkylning ge sig litet till! Kunde ha mått bättre!

 

~ av Ingegerd på 02 juni 2011.

Kommentera

 
