Flitiga Lisa


Vid mitt senaste besök på blomsterträdgården hade det precis kommit ett helt flak med dubbla Flitiga Lisa. Tänk er en hel låda tätt, tätt packade med blommande dubbla Flitiga Lisor. Ja, inte kunde jag motstå i alla fall. Där fanns en sort med strimmiga blommor och blad med en ljus kant runt om. En sådan valde jag. I kassan pratade vi om att den inte kunde stå utomhus ännu, så den fick stå på mitt köksbord så länge. Efter bara några timmar föll både blommor och knoppar av. Det hade jag ju inte tänkt mig, så jag ställde ut den på balkongen. Nu har den stått där ute några dagar och den verkar ha hämtat sig.

Om jag ser att en frostnatt är på väg så tar jag väl in den, men nu verkar den vara pigg och må bra. Om man googlar på rosenlisa får man upp en mängd foton på dubbla Flitiga Lisor i alla möjliga färger. Och blommorna är ju nästan som små rosor, så otroligt fyllda och färggranna.

Nu hoppas jag att den sätter många fler knoppar och blommor så plantan blir så där välfylld med både knoppar och blommor, som den var när jag köpte den. Jag ska ta väl vara på den. Den är i alla fall en underbar färgklick!

Förkylningen är bättre, orken börjar komma tillbaka och jag mår hyfsat igen. Jag är dock rädd för att snuvan har satt sig på ena örat, så nu tar jag både avsvällande och näsdroppar. Öroninflammation vill jag inte ha! Jag spiller bara en massa tid på att sitta inne och känna mig uschlig! Jag har inte tid med detta i den tid på året där så mycket händer utomhus! Jag får väl be till högre makter att detta går över med det snaraste!

Solen börjar titta fram här! Hoppas den gör det hos er också!

 

~ av Ingegerd på 01 juni 2011.

Kommentera

 
