Bollviva


Jag har sett att många här omkring har bollvivor i sina trädgårdar. Jag brukar aldrig gå in i någons trädgård när jag fotar blommor, men det var svårt att motstå när dom står precis på tomtgränsen. Jag har sett bollvivor som är både vita och rosa också. Dom kom ganska tidigt efter snösmältningen. Jag tycker det är vackert med så många blomställningar på varje planta. Det ser fylligt ut och gör färgklicken mycket större.

Jag har inte varit ute på flera dagar och fotat blommor. Min dunderförkylning har gjort att jag legat lågt. Igår for jag till affären, men det var nog i tidigaste laget. Det kändes nästan som om jag inte kunde ta mig hem igen. Jag fick nästan svimningskänsla. Det var skönt att ha sin lilla bil som hjälp. Idag känns det bättre, men jag har ont överallt, kanske av både feber och hosta. Jag visste inte att jag hade så många muskler att ha ont i. Det blir nog inte några foton idag heller.

Igår fick jag ett mms från barnbarnet, M-s. Han skickade ett foto på en maskros och frågade hur jag mådde. Jag blev riktigt rörd och skrev tillbaka att jag i alla fall var feberfri. Han är en riktig gullunge!

 

~ av Ingegerd på 31 maj 2011.

Kommentera

 
