Mors dag


Idag är det Mors Dag och mammor, dessa tappra individer, ska firas ordentligt! Jag har ingen mamma att fira, men jag har två döttrar, som jag vill hylla! Ja, dom är ju inte mina mammor, men dom är mammor till mina älskade barnbarn, som för mig är dom finaste i världen! Åtta stycken barnbarn har jag fått i åldrarna 15 år ner till 5 år. Sju är i livet och en pojke finns i Himlen, men jag tänker väldigt ofta på honom ändå. Så mina älskade döttrar – jag hoppas att ni blir firade av era familjer och att ni får en härlig dag! Stor kram! Jag älskar er!

Jag har bett att få slippa fira Mors Dag idag. Jag är superdunderförkyld med världens snuva, eländig hosta, som, om jag har otur, lätt skulle kunna bli lunginflammation och så har jag feber. Jag hade tänkt att baka både bullar och go´kakor och ta med familjen här på en utflykt nånstans, där det är vackert att sitta och fika en stund. Men jag bad igår att få slippa! Det blir inget bakat här! Jag är just nu alldeles för eländig för att umgås med folk! Vi har skjutit upp fikastunden till en annan dag när vädret är roligare och alla är pigga igen!

Jag har en underbar son också, men han har inga barn (ännu). Jag är trebarnsmor, vilket jag är rätt stolt över! Det har gått bra för alla mina barn, så jag har kanske gjort något riktigt bra där!

Så kära mammor! Idag är det er dag! Känn er stolta över vad ni åstadkommit med era familjer!

~ av Ingegerd på 29 maj 2011.

Ett svar to “Mors dag”

  1. Å, vad fint du har skrivit. Stackars dig att ligga dunderförkyld en dag som denna, men fikastunden finns ju kvar att ta fram en annan dag. Klart du har gjort någonting bra med oss. Älskar dig!
    Kram A

Kommentera

 
