Snygg bak


Snygg bak

Det pratas och skrivs en del om hur man ska göra för att få en fastare rumpa och färre celluliter nu inför sommaren. Gör si eller gör så! ”Smörj med detta så blir du fin!” Vem fasen bryr sig? Vi kan inte vara perfekta och vi duger faktiskt som vi är! Det är få förunnat att vara helt perfekt! Vi är som vi är och ska inte skämmas för det! Så länge vi äter hyfsat och rör på oss så tycker jag att vi är helt OK! Men det hindrar ju inte att den lilla humlan har en alldeles väldigt snygg liten rumpa!

Min dotter har en jordviva i en rabatt framför huset. En lila, vacker liten sak! Första blomman kom innan snön hade lämnat plantan och stack upp ur det vita täcket. Då var det bara en enda försynt liten blomma. Nu är det en stor fin välmående planta, som lyser upp hela rabatten.

Jag är superduperförkyld med eländig snuva och ont i halsen. Tyvärr är det inte en vanlig snuva utan en snuva, som eventuellt skulle kunna ge öroninflammation längre fram. Jag känner igen det då det bara är några år sedan jag drabbades förra gången. Hela huvudet känns ”luddigt” och jag känner mig en aning låg. Jag som skulle fara och köpa blommor till balkongen idag. Jag tror att jag skaffar mera värktabletter och någonting för halsen i stället och håller mig hemma resten av dagen! Inte kul, har inte tid, nu när det finns så mycket i naturen som jag inte vill missa.

Jag önskar er alla en trevlig helg!

~ av Ingegerd på 28 maj 2011.

2 svar to “Snygg bak”

  1. Å, viilken söt rumpa!
    kram

  2. hahaha.. jag håller med, den humlan har en snygg rumpa. Jätterolig bild!

Kommentera

 
