Häggfrossa


Alla häggar har inte slagit ut ännu

Sommaren är här – häggen blommar! Häggarna visar upp all sin prakt med sina underbara blommor och den alldeles otroligt underbara doften! Igår hade jag min stora häggfrossa, jag var ute hela dagen. Det innebär att jag bara ägnar mig åt och njuter av hägg. Jag fotograferar, tittar på hur vackert det är, sticker in näsan i häggarna och njuter av doften och bara tycker att det hela är underbart! Klicka gärna på fotona så blir dom större!

Det gamla gårdshuset inbäddat i hägg!

Så här såg det ut i vintras vid -30!

Visst är det vackert med ett träd eller en buske helt översållad med vita, doftande blommor?!

Närbild av ”doften”!

Jag tog med mig några blomklasar hem och lade på ett fat med vatten. Doften spred sig i min lägenhet och häggfrossan varar idag också.

Jag kommer nog att gå ut igen och njuta av dom häggar, som ännu inte slagit ut. Det verkar som om häggsäsongen blir litet längre här och inte mig emot!

Gå ut och njut av häggarnas doft och prakt! Missa ingenting! Sommaren är äntligen här!

~ av Ingegerd på 20 maj 2011.

Ett svar to “Häggfrossa”

  1. Häggen är verkligen härlig, den doftar ju så gott. I år blommar både hägg och syren samtidigt här, syrenen är tidig i år.
    Härlig bild på gårdshuset inbäddat i blommande hägg.

    Tack också för dina kommentarer!

    Önskar dig en skön Hägghelg 🙂

Kommentera

 
