Dubbel och mörkröd


Jag visste inte tidigare att Million Bells fanns med dubbla blommor. Jag såg dom tidigare i handelsträdgården, men då var det för tidigt att inhandla en. Häromdagen köpte jag i alla fall en, som nu sitter på sidoväggen på balkongen. Den blommar ännu bara med ett par blommor och jag förväntar mig en kaskad av blommor senare. Jag återkommer med foton när den är översållad med blommor. Ett litet tips till er andra – skaffa en dubbel Million Bells eller flera!

Där jag bor är innergården så innerligt ompysslad och vacker. Jag bor i ett tvåvåningshus med lägenheter och tvärs över gården ligger små radhus. Alla pysslar här och det är så stillsamt och vackert. Här växer två aplar, som just nu har små mörka blad och blomknoppar på väg. Förra sommaren när jag flyttade hit, och kom till gården för första gången, var aplarna översållade med mörkrosa blommor och mörkröda blad. Jag blev så förtjust över både färgerna och den överdådiga blomningen att jag nästan blev stum. Tänk bara så vackert jag bor!

Igår kom barnbarnen hit. Det blev ingen läxläsning den här gången utan vi hade bara mysigt. Litet fika och prat! Vi satte på en film så dom fick se sig själva som 2- och 1-åringar. Deras föräldrar har filmat några olika tillfällen både under sommar och vinter. Barnbarnen gillar att se sig själva och tittar på filmen med stora leenden och många skratt. Idag kommer dom hit igen. Mamma ska klippa håret och jag fixar mat idag också. Pappa och lillebror är kvar i Stockholm och kommer hem igen i morgon. Vi ska ha glass till efterrätt idag. Litet extra festligt bara så där på en vanlig tisdag.

Idag lyser solen någorlunda igen. Det är i alla fall inte helmulet och regnar. Jag måste ut med kameran igen för att ta fler foton att lägga ut på bloggen. Det är litet tunt med färska foton just nu.

~ av Ingegerd på 17 maj 2011.

Kommentera

 
