Blått och rosa


Förgätmigej

Det har regnat och regnat i ett par dagar! Då blir det just inga turer med kameran utan mera ”inre tjänst”, dvs jag pysslar hemma och gör sådant som inte blir gjort när det är vackert väder. Igår var det nån timmes uppehåll, så på med stövlar och ut en stund.

Jag är sååå förtjust i förgätmigej, den litet större av dom. Underbara små blommor, som först har en rosalila ton och fullt utslagen blir klart blå. Dessa förgätmigej växte i en slänt under en regnvåt hägg, men skam den som ger sig.

Denna daggkåpa får representera dom senaste dagarnas väder. Jag tror att regnet har kommit relativt ”förståndigt”, dvs inte en massa hällregn på en gång utan ett jämnt regnande hela dagarna. Då gör regnet mycket större nytta i marken för här är så torrt. Det har stått litet stilla i naturen när vi haft litet svalare väder, men kommer solen tillbaka efter dessa regndagar, så sätter det säkert fart ute i naturen.

Tack alla ni som tittar in här och läser! Dom senaste dagarna har över 70 blomsterälskare dagligen varit på besök här och det känns så gott i hjärtat! Jag kan inte se vilka ni är, bara hur många ni är! Tack, tack av hela mitt hjärta!

~ av Ingegerd på 16 maj 2011.

Kommentera

 
