Den största…


… blåsippstuva jag någonsin sett mötte jag på min kameravandring igår. Alldeles här i närheten finns ett elljusspår och hela området är fullt av blåsippor, mest några tillsammans nästan överallt. Så kom jag förbi denna blåsippstuva, som inte liknar något jag sett förut. En jättetuva översållad med tätt sittande blåsippor i ganska ljus blå färg. Tuvan växte där det var litet mera öppet på slänten ner mot Storsjön, där den säkert hade fri tillgång till sol större delen av dagen. Jag tyckte tuvan var alldeles underbar.

Det har regnat litet i natt och naturen doftar nytvättad. Det är inte särskilt många plusgrader, men en stor del av himlen är blå. Jag hoppas vi får solsken idag och litet varmare än dom sista dagarna. Det är visserligen maj månad, men i vårt land är det inte självklart att maj månad ska vara den perfekta försommarmånaden.

Min bil är utlånad några dagar, så nu blir det apostlahästarna i närområdet när jag ger mig ut med kameran.

Jag hoppas solen är med er också!

~ av Ingegerd på 05 maj 2011.

Ett svar to “Den största…”

  1. Det var en vacker tuva du fann. Här är de redan överblommade, men så är ju vårt land långt också 🙂
    De har ju lovat mer värme till helgen så vi får hoppas på det.
    Det har varit riktigt kyligt här också de senaste dagarna.
    Ha det gott!

Kommentera

 
