”Bad hair day”


”Bad Hair Day”

I förrgår for jag för att kolla läget i den kohage med alla orkidéer jag hittat här i närheten förra sommaren. Det är ett inhängnat område, en slåtteräng, där det blommade tusentals brudsporrar. Jag var helt lyrisk när jag upptäckte denna äng och återvände många gånger. Där växte en väldig massa annat också, bl a stora tistlar, som kallas brudborste. Dom har stora blomkorgar fyllda med rosaröda blommor, mycket större än vanliga tistlar. I förrgår hittade jag en fröstängel av en brudborste och kom att tänka på något annat.

Jag tänkte på hur det kan vara en dag när man vaknar upp och känner sig litet avig. Känslan av den nya dagen är kanske inte så positiv utan litet grann olustig. Man ser sig i spegeln och känner inte riktigt igen sig. Håret på ända, rynka i pannan, kanske en klump i magen och ändå vet man inte varför. Det är sådana dagar som kallas för ”Bad Hair Day”. Det är som om allt på något konstigt vis sitter i frisyren, men ändå inte. Vi ska sträva efter så få Bad Hair Days som möjligt!

Nya foton på blommande brudborstar kommer så småningom.

Tag vara på våren! Missa inget!

~ av Ingegerd på 28 april 2011.

2 svar to “”Bad hair day””

  1. Tycker ”han” ser rätt cool ut i håret 🙂

    kram

  2. Hahahahaha… Roligt!!

Kommentera

 
