Glad Påsk!


Påskafton är inne! Dottern och hennes familj har farit till Arjeplog för att hälsa på! Barnbarnen har längtat så efter sina vänner där, så jag tror dom får en riktig toppenhelg!

Här strålar solen och det känns skönt i luften redan på morgonen! Jag ska ut på blomsterspaning idag. Jag ska också leta upp någon ny fors att ta foton på. Vädret är sådant att även mina pelargoner jag ska ha ute på balkongen i sommar kommer att få stå på balkongen i detta finväder. Och jag ska försöka få litet sol på näsan. Jag ser så blek ut efter vintern och litet sol får väl åtminstone fart på fräknarna.

Igår var jag också ute på blomsterspaning. Alldeles här intill ska det finnas en kohage till med orkidéer, men den lyckades jag inte hitta. Jag måste fråga dottern igen var hon hittade den förra året. Jag for en sväng till hamnen för att se på isen på Storsjön. Den börjar gå upp vid stränderna, men ute på sjön är isen ett enda täcke, men säkert inte särskilt starkt längre. Små daggkåpablad har börjat visa sig både här och där. Vid sjön låg en stor rishög, som säkert blir brasa längre fram. Där låg mängder av avklippta buskar av en sort jag inte riktigt känner igen, men jag tog några kvistar med mig hem. Dom står nu i vas. Jag hoppas dom slår ut så jag får reda på vad det kan vara. Jag har inte en aning i nuläget!

Jag önskar er alla en riktigt GLAD PÅSK! Jag önskar er mycket sol och fint väder. Kom ihåg att maten inte är det viktigaste! Nej, gå ut i det fina vädret i stället, kanske med litet mat i en korg!

~ av Ingegerd på 23 april 2011.

Kommentera

 
