Piedestalen


Jag har köpt en piedestal för en billig penning. Den var trävit och litet ranglig. Jag tyckte den skulle vara utmärkt att ha blommor på ute på balkongen. Jag har målat om den för att ge den litet bättre utseende. Jag lyckades få tag på en liten färgburk i färgaffären, men det gick inte att blanda till den rätta färgen jag hade tänkt mig. Jag hade tänkt mig något litet mera mörkgrönt. Jo, det hade gått bra om jag köpt en hel liter färg, men det kändes litet i överkant när jag bara tänkte måla piedestalen. Nåja, den ser i alla fall trevligare ut än tidigare.

Bilden jag har framför mig är ju att ha stora, hängande blommor på piedestalen. Kanske något i stil med en stor fuchsia och en hängpelargon, som hänger ut och ner över piedestalen. Jag hoppas att min bild blir sann och då återkommer jag med foton på hur det blev.

Här är mulet för tillfället, men rätt skönt ute. Jag ska byta däck idag och då är ju våren här på allvar. Dessutom tänkte jag åka till en handelsträdgård, som har allt mellan himmel och jord, mest för att kolla läget och bara insupa atmosfären. Kanske blir det något jag köper med hem.

Påsken närmar sig med stormsteg. Dottern och hennes familj far bort över helgen och jag är kaninvakt. För min del ska jag fortsätta vårstäda lägenheten. Tapetseringen är klar, men det har blivit en del saker som ligger efter och dom tänkte jag ta tag i. Naturligtvis måste jag också ut för att leta upp fina fotoobjekt tillsammans med kameran. Blommorna börjar spira med snabb fart inom den närmaste tiden.

~ av Ingegerd på 21 april 2011.

Ett svar to “Piedestalen”

  1. Kaninvakt låter spännande, då blir det kanske kaninfoto här framöver 🙂
    Jag har också en piedestal som vi målat om. Vi valde att måla den svart. Tycker det är en snygg färg ihop med växter. Inget som skär sig. Vitt är också fint, men det kan bli för skarpt i solljus.
    Snart täcker nog växterna din piedestal och då spelar det ju egentligen inte någon roll vilken färg den har.
    Önskar dig en Glad Påsk!

Kommentera

 
