Lek med kameran


Vattenfallet i skogen

Idag blir det inga foton på blommor. Jag har just inget nytt att visa. Igår for jag ut med kameran för att försöka fotografera ”vattenfall” med litet längre exponeringstid så vattnet blir litet ”slöjigt” och mjukt. Här finns gott om små rännilar både här och var och jag kommer att ta fler foton. Detta var bara första försöket. Jag ville bara känna mig för hur man ska göra. Vattenfallet i skogen är ganska litet, det översta bara ca 50 cm. Idag syns det bättre om man klickar på fotona så dom blir litet större.

Klicka på fotot

Det nedersta fotot är taget alldeles vid utloppet i Storsjön. Där syns det bättre att vattnet fått ett mjukare utseende. Jag tycker att jag är på väg att få hyfsade foton, men fotona hade säkert sett bättre ut om det gröna hade börjat växa upp runt omkring. Nu var det bara vissnade växter runt omkring.

Jag ska fara runt till flera små bäckar, som finns här omkring och försöka ta bättre foton. Det är ju mera vatten i bäckarna nu så här i snösmältningens tider än senare under sommaren. Å andra sidan är det mera grönt senare, som bäddar in fotot. Man kan inte få allt.

Idag ska jag byta däck, fara och handla, hämta barnbarnen och min dotter ska snabbt gå igenom min deklaration. Vi sålde ju både hus och lägenhet under förra året. Då blir det mera papper. Igår började jag måla en piedestal jag ska ha på balkongen med blommor på. Foto på denna kommer senare. Min dotterdotter kom också på eftermiddagen. Hon hade glömt nycklarna hemma. Hon fick mellanmål och vi hade en mysig stund bara vi två.

~ av Ingegerd på 20 april 2011.

Kommentera

 
