Stjärnpelargon


”Faye Brawner”

Häromdagen for jag till den närmaste handelsträdgården, mest för att kolla läget. Dom hade fått in en mängd nyheter, bl a en mängd pelargoner både som färdiga plantor och sticklingar. Äntligen ett riktigt vårtecken! Jag valde och valde och till slut blev det en stjärnpelargon, som kallas ”Faye Brawner”. Den är litet laxfärgad och strimmig. Nu hoppas vi att den ska må riktigt bra hela sommaren.

Så här ser den ut på nära håll. Jag tycker att den är ganska läcker, faktiskt. Visst är den fin?!

Jag trodde jag skulle ut på tussilagospaning idag, men när jag vaknade i morse snöade det för fullt ute. Vi hade vår några dagar, men åtminstone just idag är vintern tillbaka. Jag hoppas det inte blir långvarigt. Jag har masssor jag vill göra framöver bara våren kommer på allvar.

Idag har jag en förkyld nioåring hos mig. Han är en gosig kille, som gillar att vara här. När han är förkyld brukar han mest slöa och titta på film. Han njuter i fulla drag. Jag önskar dock att han snabbt kryar på sig. Han har varit krasslig så ofta, först med våra parasiter och senare med diverse feber och förkylningar.

Allting står på ända här hemma, det är grejor överallt. Tapetseringen är på upploppet, men det blir inget gjort med sjuka barn i närheten. Gissa om det ska bli skönt när det hela är över och jag kan göra fint här igen. Jag behöver smakråd av min dotter när jag ska hänga upp saker på väggarna igen. Nu måste jag göra det med omsorg! Jag har gjort i ordning tavlor med egna foton bl a. Jag ska göra något speciellt till mitt sovrum också, men det får vänta några dagar till.

 

 

~ av Ingegerd på 07 april 2011.

2 svar to “Stjärnpelargon”

  1. Hej Ingegerd! Jag har varit i Torekov några veckor men nu är jag tillbaka igen 🙂
    Härligt nu när man kan börja med växterna. Fin stjärnpelargon du köpt. Jag köpte några pelargonsticklingar på vägen hem från Torekov.
    Det ska bli spännande att se hur de utvecklas.
    Ha det gott!

    • Tack, Ulla! Ja, äntligen börjar det bli litet mera våraktigt! Jag har litet mer planer för balkongen i år också! Vi får väl se om jag lyckas!

Kommentera

 
