Det pågår saker…


Barnbarnshyllan

Det pågår saker här hemma. Jag håller på att snygga till efter att ha bott in mig i trekvarts år. Nu vet jag litet bättre hur jag vill att det ska vara. Jag har dessutom gjort förstoringar på en del foton, som nu hamnar ”uppåt väggarna”!

Barnbarnshyllan har fått flytta på sig och sitter nu i min lilla gång mellan hall och kök (smatten). I barnbarnshyllan hamnar alla mina små vartefter dom droppar in. Hittills har jag fått åtta stycken och alla är lika älskade. I mitten sitter ett foto på mina barn (inte det allra bästa, kanske), som är upphovet till alla dessa barnbarn. Det är inte omöjligt att jag får sätta dit fler foton så småningom. Hoppet finns ju alltid!

Hyllan med foton från Arjeplog och Brunflo

I smatten har även ett foto från Arjeplog hamnat på väggen. Det är nog mitt vackraste foto från Arjeplog med kyrkan och kåtan nedanför i sträng kyla och sol. Vackert värre! Under sitter ett foto på Sörgårdsskolans gärdsgård klädd i snö. Det är så vackert när vintern inte är vit utan blå!

Spegling

Jag har en stor spegelvägg i smatten också. En överbliven tavla har hamnat över spegelväggen (kanske inte för gott) och bredvid ett foto på en rosa tulpan. Detta tulpanfoto är jag väldigt förtjust i.

Hallen

Min lilla hall fixade jag igår. Jag bytte ut en del grejor och satte upp litet annat i stället. Den stora tavlan är också ett av mina foton, som jag är rätt imponerad av själv. Ibland måste man ju ha litet tur också när man fotar. Jag kan ännu så länge litet för litet för att kalla det skicklighet. Men roligt är det!

Till veckan ska jag köpa tapeter. Vita tapeter med attityd! Jag har hittat vad jag vill ha och nu ska jag dra igång det hela. Jag ska tapetsera om i vardagsrummet så jag blir av med min persikofärgade tapet, som jag är tämligen less på. Här ska bli helt annat är det tänkt. Jag har några svartvita foton som ska upp när det hela är klart. Nu får ni hålla tummarna för att jag går iland med detta rätt stora projekt! Måtte jag inte tröttna halvvägs! Jag kommer att känna mig väääldigt nöjd efteråt! Hoppas jag!

Jag har fixat litet i sovrummet också, men där är en bit kvar. Kanske (!) foton kommer senare! Måste fundera färdigt först!

Önskar er alla en trevlig vecka!

~ av Ingegerd på 13 mars 2011.

2 svar to “Det pågår saker…”

  1. Du har det jättefint! Vi flyttade för 1,5 år sen hit och här är det fortfarande en del tomma väggar. Om jag hade råd skulle jag anställa en iredningsmänniska eftersom jag liksom aldrig får till något.

  2. Hejhej! Tack för kommentare på min blogg! Roligt att du gillade tavlorna , de är nu väck från väggen. Köpte fula tavlor på Rusta som jag limmade tapet på. Det är canvasduk. Gillade måtten på tavlorna så därför.
    Men du kan köpa canvasdukar i alla möjliga mått på hobbyaffären, typ panduro eller slöjddetaljer.

    Lycka till!

Kommentera

 
