Orange ranunkel


Tillsammans med min blåa anemon (se föregående inlägg) köpte jag även en outslagen, orangefärgad ranunkel. Ranunkel är en otroligt vacker blomma med alla sina kronblad och oerhört rikliga detaljer!

Det är bara naturen som kan ordna denna mängd kronblad till något riktigt vackert och perfekt. Lager på lager i det oändliga med samma perfektion.

Ranunkeln har en knopp också. Och, nej, den kommer inte att slå ut. Den har helt stannat upp och ser fortfarande likadan ut. Jag gläds åt den utslagna blomman och tittar på den flera gånger om dagen.

Idag har vi runt -14 och klar himmel. Det ska bli strålande soligt väder både idag och i morgon här i Östersundstrakten. Det är bara att tacka och ta emot och njuta av det härliga ljuset. Mina vänner i Arjeplog har rapporterat -32 grader idag. Då är det minsann myggfritt, kan jag lova!

Jag önskar er alla en strålande dag!

 

~ av Ingegerd på 22 februari 2011.

2 svar to “Orange ranunkel”

  1. Ranunkel är en härlig blomma. Jag köpte förra året men i år har jag inte köpt några, ännu.
    Jag har fullt upp med mina kamelior just nu 🙂
    Hur går det med din kamelia, för du hade väl en?

    Ha en fin helg!

  2. Hej, Ulla, och tack så mycket. Jo, jag hade en kamelia. Den var med till Brunflo, men jag insåg att jag skulle aldrig kunna ta hand om den över vintern! Den är i Kameliahimlen nu!
    Trevlig helg!

Kommentera

 
