Ensam anemon


En ensam anemon står i en vas. Jag har aldrig tidigare lyckats få tag på en anemon, men nu hittade jag en i blomsteraffären intill ICA. Härligt! Vilken färg! Vilka detaljer!

Vacker, eller hur?

För att inte tala om denna detaljrikedom i mitten på blomman! Jag är fascinerad av vad naturen kan göra och som vi aldrig skulle kunna härma! Klicka gärna på fotot, så syns det bättre!

Tunna vackra nerver gör mönstret i kronbladen ännu vackrare! Jag är riktigt lycklig över min anemon! Kanske kan jag hitta en anemon i en annan färg! Anemoner finns i en mängd av färger! Hoppas jag hittar en snart igen!

Trevlig söndag!

~ av Ingegerd på 20 februari 2011.

2 svar to “Ensam anemon”

  1. Hej. Det var länge sedan jag var inne på din blogg. Så vackra bilder på både anemonen och de övriga blommorna. Det är fantastiskt när man ser dem på så nära håll. Ibland ger kameran verkligen en ny dimension. Den hjälper så att säga till att krypa närmare och ”fokusera”. Och så kan man skjuta upp bilden på hela skärmen. Då kan man ibland tappa andan!
    Hej så länge
    Hälsningar
    Kristina

  2. Tack, Kristina! Du ska veta att ett makroobjektiv är mycket roligt att jobba med! Visar en litet annorlunda sidor av allt!
    Ha det gott!

Kommentera

 
