Min hibiskus


Häromdagen fann jag en hibiskus i blomsteraffären. En blomma jag länge försökt få tag på. En hibiskus har så vacker form, färg och så otroligt vackra detaljer. Hibiskusen är rosa, min jakt fortsätter tills jag hittar en riktigt röd hibiskus.

Här är den just utslagen, idag på morgonen.

Visst är den vacker?

En riktig close-up-bild. Jag är så fascinerad av hibiskusens många små detaljer och former.

Det är nästan så jag tycker att även ett foto där bäst-före-datum är passerat är vacker.

Tänk ändå vad naturen kan! Jag är sååå imponerad!

 

~ av Ingegerd på 07 februari 2011.

2 svar to “Min hibiskus”

  1. Hej. Jag råkade ramla på dig via google för en tid sen när jag letade foton och information om rödfibbla. Jag tänkte nämna rödfibblan i ett inlägg i min egen blogg, men sen tappade jag bort dig! Jag är glad att jag hittade dig igen, för dina foton är så vackra. Och med min släkts rötter i Jämtland känner jag mig hemma i många av de bilder du visar.

    Hälsningar
    Kristina

  2. Tack, snälla Kristina! Du är så välkommen åter! Jag ska titta in hos dig alldeles strax! Jag vill så gärna ha litet bloggbekanta med liknande intressen!
    Ingegerd

Kommentera

 
