En ny liten vän


En ny liten orkidé står hemma hos mig. Det är en present från min familj här. Dom vet minsann vad jag gillar. Och att jag inte behöver fler prylar. Min dotter har lyckats med att hitta en orkidé, som har en liten annorlunda färgsättning och jag är överlycklig. När man har ca 55 orkidéer, dom flesta olika, så blir jag så glad när det kommer en helt ny färg. Den är ju helt underbar!

Den är inte så hög, utan precis lagom. Orkidéerna som blir så där höga, ni vet, ser lätt litet rangliga ut. Denna är ca 50 cm med två stänglar, den ena blommar, den andra har flera knoppar. Jag fullkomligen älskar färgen på den. Den fick nr 37 i samlingen. Den gamla 37:an åkte ut häromdagen, då den inte blommat på evigheter och har långa, litet torra blad. Jag har försökt prata med den och pyssla om den, men den ville väl inte lyssna.

Jag önskar er alla en trevlig helg!

 

~ av Ingegerd på 04 februari 2011.

Ett svar to “En ny liten vän”

  1. Den ser härlig ut, din nya orkidé. Jag har några som blomamr ännu, och har gjort så nästan hela vintern. Det är tacksamma blommor.
    Trevlig Helg!

Kommentera

 
