En mini till


Ännu en liten miniorkidé har just slagit ut. Det är den andra jag lyckats få att blomma om. (Ytterligare en är på väg.) Denna har en litet mer ovanlig färgsättning än dom flesta minisar, som oftast är mörkcerise eller vita. Den skimrar i ljuset och ser riktigt stark och frisk ut. Nu gäller det att få knopparna att slå ut så småningom också.

Min erfarenhet av miniorkidéer är att det är svårt att få dom att blomma om. Jag har haft flera i ett antal år och ingenting har hänt. Numera har dom förpassats till orkidéhimlen, då jag har varit tvungen att rensa ut några på grund av platsbrist. Jag har färre fönster här än i Arjeplog. Men å andra sidan kan orkidéerna stå i nästan dubbla rader på mina fönsterbrädor här. Jag har tillräckligt många orkidéer ändå. Behöver egentligen inte en enda till.

~ av Ingegerd på 31 januari 2011.

Kommentera

 
