Solnedgång Arjeplog-style


I väntan på en riktigt maffig solnedgång här nere i Jämtland tar jag hjälp av en solnedgång i Arjeplog den 12 januari 2010. Det är ungefär så här jag skulle vilja fota en solnedgång här också. Jag har inte lyckats ännu, men jag jobbar på det. Den röd-orangea färgen på himlen sträckte sig långt utanför fotot. Visst är det otroligt vackert!

I Arjeplog fick jag också tillfälle att se pärlemormoln i samband med solnedgången. Ja, egentligen var det flera dagar i sträck och jag var alldeles fascinerad. Jag tog massor med foton. Jag hade inte sett något liknande tidigare och tyckte det var väldigt vackert. Fotot är taget på nyårsafton 2008.

Jag bjuder så gärna på vad Arjeplog har att erbjuda! Störst och vackrast!

 

~ av Ingegerd på 26 januari 2011.

3 svar to “Solnedgång Arjeplog-style”

  1. Åh så vacker himmel, gillar speciellt den översta bilden med trädkronorna fint placerade.
    Ha det gott!

  2. Den himlen var fantastisk! Jag har bara sett pärlemormoln en gång, det var i arjeplog för några år sen. Hoppas att jag får se det någon mer gång. Hoppas du lyckas fånga någon vacker solnedgång senare i veckan också!

  3. Tack så mycket för era kommentarer!

Kommentera

 
