I väntan


Solen har lyst idag. Det har varit +13 grader i solen på min balkong en kort stund. Gissa om det kändes gosigt! Som en härlig föraning av våren, som faktiskt kommer närmare och närmare. När jag fixat klart här hemma bakade jag en äppelkaka att ha till fikat. Luktar gudomligt. Jag gick hela tiden och kikade mot himlen och funderade på hur det skulle gå med solnedgången. Jo, men idag, kanske!

Jo, det blev en ganska fin solnedgång, men när det inte är så där mycket moln omkring infann sig aldrig den där orangeröda stämningen, som jag så innerligt skulle vilja fotografera. Men jag är i alla fall ett steg närmare en hyfsad solnedgång om man jämför med gårdagen.

Nu blir det kaffe och äppelkaka! Ett extra stort stycke äppelkaka ska jag ta eftersom jag är ensam och ingen ser!

 

~ av Ingegerd på 20 januari 2011.

2 svar to “I väntan”

  1. Mmmm så god den ser ut, din äpplekaka 🙂
    Jag tycker dina solnedgångsbilder är fina. Det är ju lite det som är charmen med sådana bilder, att de aldrig blir lika.
    Och lite dis kan ju ibland vara en fördel.
    Det har inte blivit så mycket bloggande nu, för min del, det går upp och ner det där 🙂
    Ha en fin helg!

  2. Jag gillar också att fota solnedgångar. När himlen skiftar i olika färger, det är fantastiskt vackert! Jag tycker din bild är jättefin!

Kommentera

 
