Rätt ögonblick


”Solnedgången idag”

Jag har en tid försökt invänta det där perfekta ögonblicket för att fotografera en alldeles makalös solnedgång. Jag studerar väderprognoser. Blir det molnigt eller klart? Jaha, inte idag! Kanske i morgon! Idag skulle vi få hyfsat väder. Jo, det har vi ju också, men det skulle bli sol bakom moln, som det är ganska ofta. Idag blev det väldigt disigt i stället. Nej, det blev inte den perfekta solnedgången idag heller. Det är bara soldis ute.

Strax efter

Jag väntade en stund, men jag förstod att det för disigt. Jaja, det går säkert fler tåg! Fast fotona får duga så länge!

I morgon (om inte hans far är hemma) ska lille M-x vara hos mig. Han vill så gärna slippa dagis och vara hos mig en hel dag i stället. Vi ska grädda pannkakor, som naturligtvis ska ätas med glass. Eller glass med pannkakor, som min numera vuxne son praktiserade. Vi ska klippa ut bilder från nån rolig katalog och klistra upp. Han gillar också att måla i den målarbok han har hos mig. Eller måla mandalas, vilket är riktig höjdartidsfördriv. Förmodligen ser vi också nån film eller två. Sist han var här frågade jag om vi inte skulle gå ut i det strålande solskenet. Nej, vi ska vara inne och mysa! Inte slösa tid på att gå ut! Om M-x är hemma med pappa i morgon, så kommer han till mig på fredag i stället. Då blir han ju ledig från dagis två dagar i sträck!

Får väl se om jag får till någon solnedgångsfotografering dom närmaste dagarna! Hmmm… Återkommer!

~ av Ingegerd på 19 januari 2011.

Kommentera

 
