Kunde inte motstå…


…att köpa denna skönhet. Jag och M-a (hon har inget fritids att gå till) for till affären för att handla hem litet grann. M-a, som kan vara väldigt pratig, tjattrade hela tiden. Det var hon som fick syn på orkidéerna först. Titta, mormor, sa hon, så fina! Japp, kunde bara hålla med. Där var orkidéer med flera stänglar, tjocka, feta, blanka knoppar och blommor med starka färger. Och så denna orkidé med en färgvariation, som jag inte har tidigare. Vi tittade även på en annan med litet mindre blommor, men den hade en avbruten stängel. Vi fastnade för denna skönhet för 169 kronor. Väl hemma såg jag att det är fyra (!) stänglar på den. Underbart!

Väl hemma igen tog jag några foton. M-a ville ha ett foto att lägga upp på sin sida på KP-Webben och hon fick som hon ville. Jag tycker det är trevligt att hon uppskattar orkidéer också!

Hemma och totalt ointresserad av orkidéer satt en snorig M-s, som inte kunde gå till fritids. Men det var ingen större fara med honom. Han åt som en häst, en portion makaroner och köttbullar, alltså 15 köttbullar äter man nog inte om man känner sig skruttig. Han njuter av att vara inne och se på TV en hel dag! Det är lycka för honom! Det var nog ingen större fara med honom, faktiskt!

Lille M-x ringde för att tala om att han och mamsen var hemma och bad att få komma själv en dag och slippa dagis. Visst, visst, sa jag, visst får du det! M-a och M-s knallade hemåt och det var barnfritt igen. Eftersom jag fixade popcorn till eftermiddagen, så har dom satt spår här hemma. Idag blir det städning av mitt hem. Julsakerna ska ner i källaren och jag ska fixa några saker här hemma.

Jag önskar er alla en trevlig Trettonhelg!

 

~ av Ingegerd på 05 januari 2011.

Kommentera

 
