Gott Nytt År!


Gott Nytt År!

Det är nyårsafton! Jag tänker tillbaka på det gångna året och försöker se vad det kommande året har i sikte för oss. Mitt gångna år har varit bra, men litet omtumlande eftersom jag flyttade genom halva Sverige i juni. Min lägenhet här, mitt i Sverige, är perfekt, precis en sådan som jag skulle önska mig om jag inte visste. Det kommer att bli bra här. Nyårslöften? Nej, sådana har jag slutat med. Just nu önskar jag bara att jag ska få fortsätta att fotografera, lära mig mer om att ta så bra foton som möjligt, hitta så många vilda orkidéer som möjligt och lära mig hitta litet bättre här omkring.

Solnedgång

Igår var jag ute med kameran i mörkret och fotograferade, men resultatet blev tämligen uselt. Jag for hem och läste i mina fotoböcker om vad jag hade gjort för fel och hittade något jag ska prova idag. Här är ”ljummet” idag, bara -4, så det är bara att ge sig ut och ta nya foton.

Nyårsafton blir lugn för min del. Familjen har farit till det hotell, där pappan jobbar, för att fira nyår. Jag har mer eller mindre själv valt att fira nyår i min ensamhet. Det har jag gjort dom senaste tolv-femton åren åtminstone. Jag brukar äta något gott, ikväll blir det potatisgratäng med revbensspjäll och inköpt vatten. Sprit är jag väldigt dålig på att dricka, jag mår dåligt efter bara något glas och då kan jag lika gärna avstå. Jag har övat många gånger på att man kan ha roligt utan sprit.

Hoppas er nyårsafton och år 2011 blir något riktigt bra! Jag önskar er alla ett riktigt…

GOTT NYTT ÅR!

 

~ av Ingegerd på 31 december 2010.

Ett svar to “Gott Nytt År!”

  1. Gott Nytt År, Ingegerd !
    Hoppas att det blir ett bra 2011,

    önskar Ulla

Kommentera

 
