Paula


Jag har hittat något jag inte visste fanns. Detta är en Saint Paula, med små rosa, dubbla blommor och är en hängande paula. Det är säkert bortåt hundra knoppar och nu börjar den slå ut litet mera. Den har växt till sig sedan jag köpte den, men den har ännu inte börjat hänga utanför krukan.

Fler och fler blommor slår ut vartefter. Plantan mår finfint och nu väntar jag bara på att den ska göra som det förväntas av den – att den börjar hänga och blir överfull av gnistrande små rosa blommor. Ingen av dom jag pratat med har tidigare sett en häng-paula! Någon gång ska vara den första!

~ av Ingegerd på 14 september 2010.

2 svar to “Paula”

  1. önskar mig en saint paula som häng blomma har sett den i veckotidning och den var jättevacker önskar mig den hemma verkligenmen har svårt hitta den i blombutiker har verkligen försökt hitta den men ej lyckats skulle bli lycklig natt hitta den
    Hl. monica

    • Tack, Monica Norman, för att du skrev en kommentar!
      Sådana här saint paulor har jag sett här omkring. Du kan också leta på Tradera, där har jag också sett dom.
      Ha det så gott! Kram!

Kommentera

 
