Bara några rader…


… om det här med min kollapsade dator!

Igår ringde IT-snubben, som skulle jobba med min dator och sa att Windows hade kraschat, troligen på grund av ett virus. Det finns virus, som är konstruerade så, att dom tar sig runt antivirusprogram utan mottagarens vetskap och det är väl troligen vad jag råkat ut för. Fast jag begriper inte hur, då jag absolut inte tillhör någon riskgrupp bland internetsurfare. Jag söker mest på blommor, FB med några vänner och läser ett par familjebloggar.

Alla foton kommer han åt och ska spara ner åt mig innan han måste ominstallera datorn. Sedan kommer datorn att bli som ny. Detta blir väl inte gratis skulle jag tro, men det kanske är bra läropengar trots allt. Man ska alltså spara ner allt på bättre plats, göra backup eller annat i god tid innan nåt riktigt trist inträffar.

Jag är en dag närmare en pigg dator!

~ av Ingegerd på 05 september 2010.

2 svar to “Bara några rader…”

  1. Skönt att läsa att det går att rädda fotona. Jag bränner alltid över mina på DVD innan jag rensar kortet i kameran. Vis av en tidigare datorkrasch då jag blev av med massor av bilder 🙂
    Som tur var så var det inga ”viktiga” bilder, mest sådant som går att ta om.
    Hoppas nu att det blir bra med din nyrenoverade dator 🙂

  2. Hej igen, Ulla!
    Jag har lärt mig en läxa nu. Jag ska också spara fotona långt tidigare och dessutom rensa bland fotona. Jag spar allt, det måste ju räcka om jag bara sparar fotona som är allra bäst. Resten kan jag ju kasta!
    Det blir läropengar, jag ska göra annorledes framöver!
    Ingegerd

Kommentera

 
