Datorkrasch


Hej på er igen!

Min ordinarie dator har totalkraschat, kanske på grund av ett superdupervirus jag fick redan i Arjeplog.

Strax innan jag flyttade fick min dator fnatt en kväll och såvitt jag förstår började den omfigurera sig. Avsnitt för avsnitt gicks igenom och det tog bortåt en halvtimme. Sedan verkade allt vara som vanligt igen. För några veckor sedan, här i Brunflo, kom en grå ruta upp i min dator, som talade om att min dator skickade ut en förskräcklig massa meddelanden. Jaha, har inte en susning om vad jag ska göra åt det. Så gick några veckor, så i måndags släcktes datorn ner totalt medan jag höll på.

Jag har varit utan dator i en vecka nu. Jo, man överlever utan dator, men man vet ingenting om nyheter, hur det är i Arjeplog och övriga världen, om barnbarnen eller om någon hört av sig till mig. Nu har jag lånat barnbarnens dator, en liten seg sak, men som duger att vara uppkopplad på till jag vet hur det blir med min ordinarie dator.Jag sitter skräddare på golvet, sladdarna räcker inte längre. Går datorn att rädda? Har jag fortfarande alla mina foton kvar (tusentals)? Jag vet att det är fånigt, jag skulle just föra över mina foton till Telia. Jag skulle bara vara barnvakt förra helgen först. Under tiden hände så detta.

Risken är att allt är borta och att datorn inte går att rädda. Enligt firman jag lämnat datorn till finns det supervirus, som tar sig runt antivirusprogram och det är väl troligt att det är något sådant som har hänt. Jag får eventuellt veta mer i slutet av veckan. Firman hade nästan 80 datorer att gå igenom innan det var min tur!

Snälla, håll tummarna!

~ av Ingegerd på 30 augusti 2010.

4 svar to “Datorkrasch”

  1. […] https://vildaochtama.wordpress.com/2010/08/30/datorkrasch/ […]

  2. Jag håller tummarna. Stenhårt!

    KRAM

  3. oj,oj,oj, det låter inte kul!
    Jag håller självklart alla tummar också!

  4. Ja, läget är inte så kul just nu. Det är väl ovissheten som är värst. Jag är dock beredd på att allt gått förlorat och tar så mycket foton jag kan av det som blommar nu, så jag får några foton i min dator/ev ny dator. Jag kan ju inte påstå att jag tillhör riskgrupperna av surfarna på internet!
    Jag hoppas på det bästa, förstås!
    Ingegerd

Kommentera

 
