Mörkröd pelargon


Min mörkröda pelargon var nummer två i ordningen att slå ut. Blommorna är riktigt mörkröda med väldigt stark färg. Den har några stänglar till som ska slå ut.

Min balkong vetter mot sydväst med sol hela eftermiddagen och långt fram på kvällen. Och det har varit riktigt hyfsad sommar med värme och sol här mitt i Sverige. Det är precis sådant väder som pelargoner älskar.

Jag har märkt en sak med min laxrosa pelargon. Den var laxrosa med vita kanter på kronbladen i våras när jag köpte den, men nu när den blommar om är blommorna mera enfärgade med enbart den laxrosa färgen. Det måste väl ändå bero på hur och var den står vid blomningen. I våras var den nog driven inomhus och nu står den i perfekta pelargonförhållanden.

~ av Ingegerd på 12 augusti 2010.

Kommentera

 
