Kantnepeta


Min kantnepeta har blommat länge, länge. Den började blomma ungefär när jag kom till Brunflo i mitten av juni och har precis nu blommat över. Jag gillar verkligen den lila färgen. Blommorna sitter i många små kransar utefter hela stängeln, som blir ca 50 cm. Jag har tagit massor med foton, väldigt få blev bra. Det har blåst nästan hela tiden och dom tunna stänglarna vajar ständigt. Det är klart, jag kunde ju ha tagit in plantan och fotat, men det känns som fusk.

Här är blommorna på litet närmare håll. Jag älskar deras små ”ansikten” och har njutit av den lila färgen hela tiden. Lila färg är väl litet av favoritfärg nu och har varit det ett tag.

~ av Ingegerd på 03 augusti 2010.

Kommentera

 
