Lewisia


Jag har en lewisia (kallas också bitterrot) på balkongen. Den blommar alldeles strålande just nu. Det är mängder med blommor, knoppar och nya stänglar är på väg. Lewisian är också en favorit hos mig. Jag tror snart att alla blommor är favoriter hos mig. Klicka på fotona så blir dom större.

Jag har upptäckt att lewisian inte gillar alltför mycket sol. Den vill gärna stå i litet halvskugga och ha ganska jämn vattning. Bladen ska helst vara ”vätskefyllda”, då ser plantan friskast ut. Lewisian kan jag rekommendera varmt, åtminstone blir den jättefin på balkongen.

~ av Ingegerd på 16 juli 2010.

Kommentera

 
