Blomhörnet, del 4


Blomhörnet har börjat ta form. Alla blommor har fått nya krukor och ny jord och vänlig omvårdnad. Alla har börjat ta fart utom pelargonerna, som visserligen växer och ser starka och friska ut, men blommorna lyser med sin frånvaro ännu så länge! Dom kommer väl desto intensivare litet senare.

Att bo litet högre upp har sina problem när man ska vattna. Jag bor visserligen precis över porten så jag har ingen under mig, men om jag vattnar litet för mycket så rinner det rakt ner på asfalten. Även om jag är försiktig så är det lätt hänt att det skvätter över litet grann. Jag vill ju inte att folk ska få vatten över sig när dom passerar. Om man vattnar när det regnar så märker folk ingen skillnad om varifrån vattnet kommer!

~ av Ingegerd på 15 juli 2010.

Ett svar to “Blomhörnet, del 4”

  1. Haha, som Pippi. Du får passa på att hänga tvätt då med 😉

    Det ser jättefint ut!

    Kram

Kommentera

 
