Min innergård


Rosenbräcka

Mossflox

Min balkong i nästan söderläge vetter inåt gården. Det är en ompysslad liten gård, som består av gräsmattor med soffor, fikaplatser, sandlåda, fotbollsmål, krukor med blommor och rabatter mellan alla portar. Då det har blåst ordentligt i tre dagar och jag inte inte varit ute och sett mig om, så gav jag ut en sväng. Här är backigt, väldigt backigt, ”Brunflobackarna”, ner mot Storsjön. Här har man väl alla chanser att få hyfsad kondition och bättre flås.

Precis utanför min balkong växer två aplar med mörkröda knoppar, som slår ut vilken dag som helst. Jag har fotat knopparna, men nog är det väl roligare med utslagna blommor. Jag har även hittat liljekonvaljer i slänten ner mot Storsjön, blå och vit förgätmigej, reseda och litet annat. Häggarna blommar och doftar underbart. Många foton blev inte bra på grund av blåsten, så jag får återkomma litet senare med bättre foton.

När jag får tillbaka min bil (H lånar den, då deras bil är på semester i Arjeplog) ska jag skaffa jord och krukor och göra fint bland blommorna på balkongen och i blomlådorna. Och så hoppas jag att det slutar blåsa.

~ av Ingegerd på 16 juni 2010.

Kommentera

 
