Backskärvfrö


Just utanför den lilla stugan jag lånar upptäckte jag några backskärvfrö i gräsmattan. Jag tog några foton trots att dom inte var helt utslagna. När alla knopparna slagit ut blir kronan runt som en boll översållad med små ljuslila blommor.

Förra året upptäckte jag denna lilla blomma för första gången i mitt liv. Den får representera mitt sista inlägg från Arjeplog. I morgon åker jag söderut mot mitt nya hem i Östersundstrakten. Naturligtvis kommer det massor med inlägg därifrån när jag fått någorlunda ordning i mitt nya hem. Då ska jag göra mig litet bekant med min nya omgivning och förhoppningsvis hitta en mängd blommor, både hitta gamla bekanta och göra nya upptäckter.

~ av Ingegerd på 12 juni 2010.

Kommentera

 
