Rosa pion


Längtan efter blommande växter gör att jag går och köper en blomma hos flickorna i blomsteraffären emellanåt. Den här gången var det väldigt tomt i deras hyllor, dom väntade på leverans. Det fanns några små pioner i en vas, nästan det enda som fanns av snittblommor. Den såg litet tufsig ut, men jag trodde nog den skulle sträcka ut sig när den kom i vas hemma hos mig. Mycket riktigt. Pionen är fylld med små blomblad i alla former och i mitten var det starkt cerisa strimmor. Jag kan bara säga att jag tycker att den är alldeles fantastiskt vacker! Vad tycker ni?

~ av Ingegerd på 21 maj 2010.

Ett svar to “Rosa pion”

  1. Det var en vacker och lite annorlunda pion. Lite polkagrisinspirerat 🙂 Pioner är härliga blommor, vi hade flera stycken i vår före detta koloniträdgård och då plockade jag alltid in några.
    Ha det gott!

Kommentera

 
