Äntligen!


Äntligen börjar det spira i våra marker! Under helgen har vi haft varmt och skönt väder med sol, som har smält bort en hel del snö. Före helgen var jag på mitt tussilagoställe, men hittade ingenting. Idag tog jag en sväng dit igen för min fotograferande väninna hade hittat tussilago under helgen. Tussilago är ju ett måste att fotografera på våren!

Av någon outgrundlig anledning har alla mina tussilagofoton från förra året ”försvunnit” ur datorn. Jag misstänker att det är ”skit bakom spakarna” (kan inte skylla på någon), men det är ingenting jag är medveten om. Nu har jag nya tussilagofoton, men dom blir litet ljusa, så jag måste tillbaka igen.

~ av Ingegerd på 17 maj 2010.

2 svar to “Äntligen!”

  1. Egentligen är nog tussilago de allra vackraste blommorna. Du har fångat dem fint.

    kram

  2. Tråkigt med bilder som försvinner. Men du får, som sagt, ut och fotografera nya
    tussilagobilder 🙂
    Härligt att det börjar bli vår hos er också.
    Önskar dig en skön Pingsthelg!

Kommentera

 
