Pelargonsticklingar


Jag har några små pelargonsticklingar, som jag är väldigt rädd om. Två av dom blommar nu och visar sina vackra blommor även om plantorna ännu är ganska små. Nu gäller det att hålla dom vid liv genom flytt och en del omild behandling. Det är ju tur att pelargoner är relativt tåliga blommor. Jag ser min nya balkong framför mig fylld med blommor i många olika färger. Jag ska sitta i solen och bara njuta av blomsterprakten. Det är nästan så att balkongen har blivit det viktigaste med min nya lägenhet, som också är ganska fin.

~ av Ingegerd på 09 maj 2010.

Ett svar to “Pelargonsticklingar”

  1. Pelargoner är härliga blommor. De klarar nog en flytt, om inte annat så är de ju lätta att ta nya sticklingar av. Vad roligt att du hittat en ny lägenhet. Blev det en lägenhet med inglasad balkong?
    Ha det så gott!

Kommentera

 
