Orkidéfika


Igår kom några blomsterälskande väninnor hem till mig på ”orkidéfika”! Två flickor jobbar i blomsteraffären, två rycker in i blomsteraffären vid behov och en är allmänt orkidéintresserad. Meningen var att dom skulle titta på alla mina orkidéer i all sin prakt. Nu är det inte så märkvärdigt med prakten, så fika och prata kunde vi ju göra. Inga blommor eller presenter skulle medtas. Jag har redan för mycket av allt. Men det blev både blommor (här visar jag några av dom) och några små visa livsord i en söt liten bok.

Vi fikade med go´kaka och kaffe och en väldig massa prat. Det blev många roliga historier och en massa skratt.

Vi bläddrade i mina orkidéböcker och pratade litet grann om orkidéer i allmänhet.

Det var riktigt trevligt att se tjejerna i ”privat” miljö. Det blir litet annorlunda att träffas hemma hos någon i stället för några korta ord på ”stan”.

Dessutom fick jag rycka upp mig innan dom kom,  jag fick litet nystädat också. Inte så tokigt! Nu ska jag försöka hålla det litet snyggt ett tag. Nu lockar solen, ljuset och den stundande våren/sommaren och då har jag inte den minsta lust att vara hemma och städa. Jag älskar ”blomsterflickorna”!

~ av Ingegerd på 23 april 2010.

2 svar to “Orkidéfika”

  1. Vad mysigt och vad många fina blommor du fick! Bilden på rosen blev väldigt fin, tycker jag.
    Jag tycker också att det är bra med besök, så man får en puff att städa. Fast man gör det nog mer för sin egen skull än besökets, för de flesta brukar egentligen inte bry sig så mycket om i fall man har städat, eller inte. Själv mår jag dock rätt dåligt av att visa upp för mycket stök.

    KRAM!!!

  2. Låter trevligt och många blomster blev det ju också 🙂
    Önskar dig en fin Valborg och 1 Maj-helg!

Kommentera

 
