Solros


Solros (2)

Så här mitt i vintern behövs något som lyser upp. Det får denna solros göra. Den är fotograferad utanför min dotter A´s hus i september i år. Denna solros var inte ens en meter hög, men väldigt stolt och vacker.

Vi har gråkallt, några decimeter snö. Träd och buskar är täckta med rimfrost, vilket är mycket vackert. Det är inte vilken rimfrost som helst utan riktigt stora kristaller, som ”spretar ut” från allt. Det är naturens egna smycken.

Numera finns jag även på Flickr. Jag kunde inte hålla mig därifrån. Titta gärna på den här länken.

Ha det så gott där ni är.

~ av Ingegerd på 11 november 2009.

Ett svar to “Solros”

  1. Solrosor är verkligen stentuffa blommor. Den är död nu, men stod pall långt in på hösten.

Kommentera

 
