Ölandstok


Ölandstok, gul aDen gula är den man ser oftast

Ölandstok, vit aDen vita kan man också se ibland

Ölandstok, rosa

En rosa ölandstok har jag inte sett tidigare

Denna rosa ölandstok, den enda rosa jag någonsin sett, växte utanför min dotters hur i Jakan, när jag var där på besök. Jag tycker den är helt underbar!

Ölandstok är ganska tålig och växer ganska fint här uppe hos oss också. Den finns säkert i hela Sverige.

~ av Ingegerd på 03 oktober 2009.

Ett svar to “Ölandstok”

  1. Det ska vara du att se nåt sånt 🙂

Kommentera

 
